lauantai 20. maaliskuuta 2010

Almost Alice


Kyllähän sen tietää, kuinka siinä käy kun perjantai-iltana nukahtaa jo kymmeneltä. Lauantaiaamuna sitä ollaan sitten tikkana hereillä jo seitsemältä, vaikka olisi saanut nukkua pidempään. Se vaan tuntuu liian aikaiselta ajalta olla hereillä, vaikka unimäärä onkin oikeasti jo ihan riittävä.

Kävin eilen katsomassa Liisa Ihmemaassa-leffan. Se oli eka 3D-elokuva mitä olen nähnyt ja oli kyllä hieno. Lasitkaan ei painanut nenää ja istuivat muutenkin päähän hyvin, vaikka alla jouduinkin pitämään omia silmälaseja. Ihan alussa tuntui, että tekstin lukemiseen joutuu keskittymään normaalia enemmän. Tai että katseen joutui aina kohdistamaan erikseen tekstiin ja kuvaan, koska teksti tuntui leijuvan vähän kuvasta irrallaan. Mutta siihen tottui aika nopeasti.

Itse elokuva oli ihana! Johnny Depp oli ihana, Irvikissa oli ihana, Tim Burtonmaiset käppyräoksaiset puut oli ihania. Kaikki oli ihanaa! Suosittelen kyllä elokuvaa ihan kaikille.


12 kommenttia:

marko77 kirjoitti...

Itsellä tänään eka 3D-kokemus, hiemanko jänskättää! :D Niin ja Liisa elokuvana..

Minja kirjoitti...

Niin ja Alan Rickman sen sinisen toukan äänenä oli ihana ja ois ansainnut enemmänkin esiintymisaikaa leffassa!

annikki kirjoitti...

Joissakin paikoissa kasvaa luonnostaan timburton-puita, ja on aina mukavaa, jos joku toinenkin tunnistaa ne sellaisiksi.

Tiina kirjoitti...

Irvikissan äänenä oli Stephen Fry.
Se ruskea jänis (March Hare, mikä se on suomeksi?) oli kanssa ihan loistava. :D

Minja kirjoitti...

Annikki, toki timburton-puut kuuluu tunnistaa. :)

Tiina, piti googlata kuka on Stephen Fry.. :D
Mä sen toukan äänen vaan nostin erikseen esiin, koska Alan Rickman on yks mun suosikkinäyttelijöistä sekä oikeissa rooleissa että pelkkinä ääninä.

Tiina kirjoitti...

No miksikö luulet mun nostaneen Irvikissan äänen erikseen esiin...
Oon kyllä järkyttynyt, että sun piti googlata toi!

Minja kirjoitti...

No ei kai sitä nyt kaikkia voi nimestä tietää/muistaa, jos ei kuulu omiin lemppareihin. :(

Mimmu kirjoitti...

Eilen ollu vissiin joku yleinen väsymysilta. Mä nimittäin nukahdin sohvalle ysin aikaan, torkuin pari tuntia ja siirryin miehen kehoituksesta nukkumaan sänkyyn, josa vetelin unta puol kuuteen saakka. Tosin vasta kasilta pääsin ylös :D

Annikki kirjoitti...

Se on Maalisjänis, yllättävä suora suomennos siinä tällä kertaa. :)

näin maaliskuussa syntyneenä maalisjänis kuulostaa mukavalta, vaikka joku hulluustauti siihen käsitteeseen kai liittyi oikeasti.

irwikissi kirjoitti...

Jahas, Irvikissa -hehkutusta täälläkin... :) Se on ollut kyllä omakin suosikkini ihan aina!

Olen omistanut Irviksen mukaan nimetyn googletilin/profiilinkin jo kauan... Sen mukaan sitten innostuin (vihdoin) tänään muuttelemaan alkuperäisblogianikin :) Irvikissuudesta olen nimittäin haaveillut jo kauan, ennenkuin nyt vasta, pari päivää pähkittyäni tajusin että vanhan tunnuksen voi todellakin vaihtaa... (Eikä mennyt kuin vuosi tähän oivallukseen..!)

Lisäksi sain vanhan tutun pohjanikin takaisin, nyt voisi elätellä hienoisia toiveita siitä että bloggaaminen alkaisi taas maittaa...

- Ja nyt kun olen vihdoin saanut sanaisen arkkuni auki niin; täällä muuten näyttää upealta :) Bloggerissa on kyllä tosiaan puolensa...

Enkä voi olla mainitsematta että erinomaisesti sopivaa roskapostivarmennetta tarjotaan minulle täällä: torka !! :D :D

irwikissi kirjoitti...

Ainiin yks juttu vielä; itse kävin ekassa 3D -leffassa viime kesänä.

Rillit ei muistaakseni painaneet mutta näköhäiriöihin oli hieman totutteleminen... Juurikin tuo tekstin hämäävä leijunta oli jokseenkin ikävän tuntuista, lisäksi sain leffan jälkeen koko illan kestävän päänsäryn :/

MUTTA, siitä huolimatta mikään, ei niin MIKÄÄN saa minua jättämään Alicea väliin!! Yli viikko pitää kylläkin vielä odottaa ennen kuin pääsen leffan katsomaan, mutta eiköhän se ole sen arvoista! :)

Minja kirjoitti...

Mimmu, no sohvalle mäkin nukahdin eka. Vahingossa. Eihän sitä nyt perjantai-iltana vapaaehtoisesti niin aikas voi mennä nukkuun! :D

Annikki, mulla ei oo mitään mielikuvaa mitenkä se march hare oli suomennettu siinä leffassa, mutta maalisjänis kuulostaa ihan kuin ekaa kertaa kuulisin. :D Mut saattoi se silti olla sellainen. Jotenkin sitä ei paneutunut siihen tekstitykseen niin ajatuksella kuitenkaan, jäi ne englannin kieliset nimitykset paremmin mieleen.

Piiska, Irvikissa on vaan niin ihana. :)
Ja kiitos, mäkin oon mieltynyt tähän blogin näköön. Musta se on ihan mun näköinen ja tuntuu kodilta, vaikka eka vähän arvelutti lähteä vuodatuskodista.

Mä kyllä totuin siihen tekstin leijuntaankin ja muuhun, alun jälkeen ei tuntunut enää missään. Mutta ihmisillä on toki erilaisia päitä ja silmiä, toiselle voi tuntua pahemmalta kuin toiselle. :)