tiistai 28. syyskuuta 2010

30 biisiä - 28 päivä


Day 28 - A song that makes you feel guilty

Tää on ihan kaikista pahin. Olen koko päivän miettinyt tätä haastetta ja ainoa asia mitä minulle tulee tuosta guilty-sanasta mieleen on No Shamen Guilty-biisi (jota ei löydy tietenkään youtubesta).

"World ain't quite as lovely as you wish for it to be
It's time to wake up and hear the screams
Face the violence and corruption, exploitation of the weak
See how we use each other-you're in it just like me

Face the truth -we all are guilty"

Mutta Tiina käytti jo tuon No Shamen ja tavallaan tuon ideankin, enkä minä oikeistaan tunne mitään syyllisyyttäkään tuota kuunnellessa.

Eikä musiikin pidä saadakaan ihmistä tuntemaan syyllisyyttä!

Ainoa kappale jonka saan tähän väännettyä, juontaa juurensa ihan lapsuuteen. Olin melko pieni, ehkä kouluikäinen jo kuitenkin, äidin kanssa oli ollut jotain sanaharkkaa, tämä video tuli televisiosta juuri ja minä ilkeänä ihmisenä sanoin kovaan ääneen Tiina-siskolle, että olisipa tuo nainen meidän äiti! Ja äiti (mielestän ehkä vähän aiheettomasti, vihaisen lapsen kommentista) loukkaantui siitä kovasti. Ja minulle tuli paha mieli, mutta en silti perunut puheitani.

Jos ihan tarkkoja ollaan, en ole ihan varma oliko se juuri tämä biisi. Luulin, että oli, mutta muistin videon erilaiseksi. Ehkä aika on tehnyt tepposet. Mutta laulaja oli kuitenkin just tämä.





2 kommenttia:

Tiina kirjoitti...

Voi herttileeri! :D
Mä en muista tollasta tapahtumaa ollenkaan.

Mä kuuntelen ton myöhemmin, koska kuuntelen NYT Avenged Sevenfoldia.

Minja kirjoitti...

Wikipedian mukaan tää biisi on vuodelta -87, että mä oisin ollu jo 12. Mä muistin, että oisin ollu pienempi, mut ehkä muistan väärin.

Avenged Sevenfoldia kannattaa kyllä ehdottomasti kuunnella ennemmin kuin tätä!