sunnuntai 21. marraskuuta 2010

Elämää aikojen alussa


Luin jostain blogista muistelua teiniajoista, ja siitä kuinka ihastuksia stalkattiin jossain irc-galleriassa ja vihattiin muita tyttöjä, jotka oli ehkä kommentoinut ihastuksen kuvia, tai jos ihastus oli kommentoinut jonkun muun tytön kuvaa, niin siinä oli jo maailmanlopun paikka. Tulin vaan ajatelleeksi, että luojan kiitos, silloin kun minä olin teini, ei ollut mitään irc-galleriaa saati facebookia! Silloin kun minä olin teini ei ollut edes internettiä. Tai edes kännykkää!

Siihen maailman aikaan sitä piti tykätä ihmisistä ja niiden tekemisistä ihan livenä, ja jos halusi kommunikoida ihastuksen kanssa, niin se piti kyllä tehdä ihan naamatusten. Itseni tuntien olen melko varma siitä, että olen säästynyt ziljoonalta typeryydeltä ja noloudelta vain koska olisi pitänyt uskaltaa sanoa sanottavansa silmätysten niille ihastuksille. Se olisi ollut ihan liian helppoa olla hölmö, jos olisi voinut riutuvina rakkauden hetkinään lähetellä hetken mielijohteesta viestejä kelle hyvänsä.

Oon niin onnellinen, että olen ollut teini joskus kivikaudella!


4 kommenttia:

Penni kirjoitti...

Enpä ole koskaan tullut ajatelleeksi, että nykyään on tosiaan niin paljon enemmän mahdollisuuksia nolata itsensä ihastuksensa edessä. Tai siis oikeastaan EI edessä, mutta kuitenkin.

Uh. Luojan kiitos, silloin teinivuosina ei ollut kaikkia näitä mahdollisuuksia. Ihan riittävän paljon ehdin silti itseäni nolaamaan. Olin mm. hyvin ahkera kirjoittelemaan kirjeitä jo silloin... Rupeaa poskia kuumottamaan niin, että taitaakin olla parempi lopettaa muistelu tähän.

Minja kirjoitti...

Uh tosiaan.

Mulla on se hyvä puoli, että teen omat typeryyteni yleensä hyvin spontaanisti. Sellaiset asiat kuin kirjeen kirjottaminen antaa liikaa aikaa ajatella, siinä ehtii järki palata päähän ja mieli muuttua.
Kyllä mä niitä hölmöyksiä silti oon onnistunut teininä tekemään, mutta pelottava ajatus on se, että kuinka paljon enemmän niitä oliskaan tullut, jos ois ollut netit ja kaikki!

Tiina kirjoitti...

No... On tää intternetin ihmemaa tälleen vähän isompanakin jokusen kerran purrut nilkkaan.
Mut ehkä sitä olis teininä ollut vähän vielä enemmän nolo, jos tällanen mahdollisuus olis ollut.

Minja kirjoitti...

Niin, no.. mä en kyllä muista, että ite oisin onnistunut tekeen mitään äärimmäisen noloa aikuisena netissä. Mutta oon varma, että teininä tyhmyyden määrällä ei olis ollut rajaa. :D