tiistai 24. elokuuta 2010

100 asiaa minusta, osa 2


Jatketaanpa taas tätä, puoliväli häämöttää.

26. Pienenä pienenä olisin halunnut balettitanssijaksi.
27. En ymmärtänyt miksi äiti ei ostanut minulle sellaisia kärkitossuja, vaikka kuinka olisin halunnut. (en siis harrastanut oikeasti balettia, kävelin vaan kotona varpaillaan)
28. Joskus yritin topata tavallisten jumppatossujen kärkiä, mutta ei se ollut sama asia.
29. Isompana pienenä kuvittelin haluavani isona opettajaksi.
30. Nyt isona toivon, että olisinkin opettaja, niin saisi koko kesän lomaa. Muuten en niin siitä ammatista välitä.
31. Minulla on pikkusisko.
32. Ensimmäinen oikea muistoni on luultavasti se, kun isän kanssa olimme katsomassa vastasyntynyttä siskoa, enkä ymmärtänyt mistä isä tiesi, kuka niistä kaikista vauvoista lasin takana oli meidän. Olin silloin 2 vuotta ja 8 kuukautta vanha.
33. Pienenä olin hyväuskoinen hölmö ja uskoin kaiken soopan mitä sisko minulle tarinoi.
34. Nyt isona en usko enää mitään mitä se sanoo!
35. Paitsi silloin kun se sattuu olemaan oikeassa.
36. Ja tietokoneasioissa, oli se oikeassa tai ei.
37. Minussa on vähän sitä vikaa, että tahdon uskoa ihmisistä pääasiassa pelkästään hyvää, kunnes toisin todistetaan.
38. En siedä ihmisiä, jotka ovat omasta mielestään vähän muita parempia ja korostavat omaa paremmuuttaan muiden kustannuksella (esim. vähättelemällä ja dissaamalla toisen sanomisia/tekemisiä/mielipiteitä).
39. Olen ujohko.
40. Sen vuoksi saattaa ottaa oman aikansa, että osaan olla uusien ihmisten seurassa oma luonteva itseni.
41. Saatan myös helposti isommassa porukassa ajautua sivustaseuraajan/kuuntelijan rooliin, koska kuvittelen olevani epäkiinnostavampi, tyhmempi, tylsempi ja vähemmän hauska kuin muut ihmiset.
42. Syyttäisin tästä ehkä huonoa itseluottamusta ennemmin kuin sitä ujoutta.
43. Oikeasti olen tietysti maailman kivoin ihminen, mutta joskus se pääsee unohtumaan.
44. Pidän kovasti valokuvaamisesta.
45. Väitän, että sen jälkeen kun innostuin kuvaamisesta, olen alkanut katsella maailmaa erilailla myös silloin, kun kamera ei ole mukana.
46. Joskus harmittaa ihan älyttömästi, kun näkee jotain, joka olisi ehdottomasti saatava tallennettua muistikortille, ja joko kamera ei ole juuri käsillä tai on sellaisessa paikassa, ettei voi kuvata.
47. Kuten kerran tänä kesänä, kun junan ikkunasta näin eräällä pellolla kymmeniä joutsenia, joiden takana aurinko juuri laski.
48. Minulla on tällä hetkellä kaksi kameraa, mutta haaveilen jo kovaa vauhtia kolmannesta.
49. Minua en pitäisi myöskään päästää kenkäkauppaaan enää ollenkaan.
50. Paitsi jos ostaisin kerrankin jotain muita kenkiä kuin tennareita.


4 kommenttia:

Tiina kirjoitti...

Ehkä vähän hihitytti noi kohdat 33-36.
Minäkö muka? Moi??? :D (Jälkimmäinen oli ranskaa ja äännetään muaaaaa???).

Minja kirjoitti...

:D

Luonnonlapsi kirjoitti...

Myös mä olisin pienenä halunnut balettitanssijaksi! Ulkona kävelin mahdollisimman ryhdikkäästi ja sirosti, koska jostain syystä kuvittelin että siten kaikki luulevat mun olevan balettitanssija! :D :D

Mielenkiinnolla odotan jatkoa sun listaan! :)

Minja kirjoitti...

Olipa kiva, että kommentoit tänne, sain inspiraation jatkaa listan loppuun asti! :)