maanantai 4. huhtikuuta 2011

Päivä 2: Suosikkitavara


Suosikkitavara. Ei minulla ole suosikkitavaroita. Tykkään kaikista tavaroistani, siksi ne on minun. Mutta kirjat on kyllä vähän sellaisia aarteita ja silmäteriä minulle. Saatan ehkä vähän ahdistua, jos joku niistä on poissa kotoa (=lainassa) pidempään. Tykkään kaikista kirjoistani! Yksi miesihminen ehdotti kerran hyllytilaongelmaani ratkaisuksi, että kirjat voi viedä divariin. Divariin! Ihan sydämestä riipaisi moinen ajatus.

Kirjojen kaverina hyllyssä on ehkä hyllyni kaunein esine, kivisydänkirjatuki. Se painaa kuin synti ja pitää kirjat ojennuksessa.




3 kommenttia:

Maria kirjoitti...

Ihana kirjatuki! En ole vielä löytänyt täydellistä, vaikka haku on ollut päällä jo monta vuotta. Tuollainen voisi kelvata minunkin hyllyyn.

Minä suoritan joskus (kerran kymmenessä vuodessa tjsp) kylmän puhdistuksen kirjahyllyssä. Silloin lähtee divariin isompi kasa kirjoja, jotenkin se on olevinaan helpompaa kuin yksittäinen poisto... Mutta minulle myös kirjat ovat rakkaita "tavaroita".

Juuri tuota samaa vähän ihmettelin; kaikki tavarani ovat suosikkejani, ei kai mulla niitä muuten olisi.

Tiina kirjoitti...

Pahoittelen aiheuttamaani tuskaa ja kärsimystä. ;)

Minja kirjoitti...

Kiitos, Mymskä! Löysin tuon kirjatuen viime kesänä yhdestä ihanasta sisustustavaraputiikista meidän mökkipaikkakunnalta. Se oli rakkautta ensisilmäyksellä. ♥

Tiina, ne oli kyllä raskaita vuosia kun Sormusten herrat oli sulla lainassa. :D